VILLKOR

Priser och betalning

Priser anges inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalning sker via bankgiro, swish eller Paypal.
Läs mer om Swish här och Paypal här.

Frakt
Vi tillämpar tre olika fraktgrupper som vi anger vid varje produkt. Om du beställer flera varor med olika fraktgrupper betalar du endast för den dyraste fraktgruppen.
Fraktgrupp 1
59:-
Fraktgrupp 2
99:-
Fraktgrupp 3
159:-

Fraktsätt och leveranstid

Vi skickar med Posten och Schenker beroende vad som passar bäst. Självklart skickar vi din order så fort som möjligt men inom 1-5 dagar. Vi använder i största mån återanvänt packmaterial för miljöns skull.

Leverans av möbler och större skrymmande produkter

Vi kan tyvärr inte skicka möbler överallt, men vi kan bistå med leverans inom Stockholms stad med kontakt av transportfirma. Kontakta oss via mail info@lyckligagarden.se för mer info och prisuppgift.

Hämta i butik

Självklart går det bra att hämta i vår butik i Eksta. Våra öppettider är för närvarande Torsdag-Lördag 11-16. Det går även bra att komma vid en annan tid men då efter överenskommelse. Maila oss då på info@lyckligagarden.se
I butiken kan du betala med kort, kontant eller Swish.

Produkter och beskrivning

Vi säljer både begagnade och nytilvverkade produkter. Vi anger alltid i prioduktbeskrivningen om varan är begagnad/vintage. Vi försöker alltid återge produktens verkliga utseende så gott det går, men vi garanterar inte att alla färger överstämmer exakt. Vi försöker även ange de begagnade produkternas skick så tydligt som möjligt men reserverar oss för missar. Det kan förekomma övriga fläckar, skador, bruksslitage eller andra tecken på att produkten är begagnad.

Begagnade lampor och övriga elektronikprodukter

Vi säljer begagnade lampor och elektonikprodukter i befintligt skick. Vi garanterar inte funktionen men anger om vi har funktionstestat den, men det garanterar inte att den fungerar hos kunden. I gamla lampor (äldre än ca 1970-tal) bör oftast elen bytas ut. Byte av el bör utföras av fackman. Användning av lampor och elektronikprodukter med äldre el-dragning gör på egen risk och vi ansvarar inte för eventuella olyckor eller skador.

Vintagekläder

Vi försöker så gott vi kan att beskriva plaggen så noga som möjligt. Storlekar kan anges på olika sätt och i bland fattas storleksmärkning. Vi anger mått och ungefärlig storlek. Ibland kan storlekarna variera från plagg till plagg. Ett plagg i storlek Medium kan vara större eller mindre än ett annat plagg i storlek Medium t. ex.
Vi säljer plaggen i befintligt skick. Vi tvättar i vissa fall plaggen men i vissa fall inte men vi försöker alltid sälja så rena och fräscha plagg som möjligt.
Vi försöker i så god mån som möjligt ange eller bekriva plaggets material, men reserverar oss för missar så länge det inte finns en märkning i plagget.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:-

Lagerstaus
Eftersom vi har en fysisk butik reserverar vi oss för att lagerantalet kan variera eller utebli. Men vi försöker snarast möjligt uppdatera det men om du ändå skulle råka beställa en vara som redan är såld så kontaktar vi dig så fort vi kan.

International byers
Unfortunately we can not take international orders in the webshop but we will gladly help you if you just send us an e-mail to info@lyckligagarden.se